לוקרים לשימוש ביתי ומוסדי

כשאנחנו שומעים את המילה "לוקרים" רובנו מדמיינים סדרות בית ספר נשכחות, בעיקר אמריקאיות, שם לכל תלמיד יש את הלוקר שלו, בתוכו לפעמים מודבקות תמונות ותלויים קישוטים, ותמיד מאופסנים ספרי הלימוד ושאר חפצים אישיים. אבל לוקרים לא נמצאים רק בטלוויזיה, הם מאוד נפוצים ומאוד יעילים, כמעט לכל מוסד ואפילו לבתים פרטיים

לוקרים זה בעצם שם כללי לארונות מתכת מכל מיני סוגים:
· ארונות סגורים בדלתות ובתוכם מדפים
· ארונות מדפים פתוחים
· ארונות תאים
· שידות מגירות
המשותף לכל אלו הוא שהם כולם עשויים ממתכת, ומלבד ארונות המדפים הפתוחים כולם יכולים להגיע גם עם אפשרויות נעילה שונות, ממפתח פשוט ועד למנעול עם קוד אישי. המתכת ממנה עשויים הארונות היא חומר חזק, עמיד בפני תאונות שונות, פגעי לחות או רטיבות, וגם מול נסיונות שונים לפריצה או גרימת נזק.

איפה אפשר להשתמש בלוקרים?

כפי שכבר אמרנו, האסוציאציה הראשונה היא בתי ספר, ואכן לוקרים הולכים והופכים נפוצים יותר ויותר גם בבתי הספר בארצנו הקטנטונת. התלמידים לא צריכים להיסחב אל הבית וחזרה בכל יום עם כל חפציהם, הלוקרים מאפשרים להם לאחסן את החפצים הרצויים ולהשאירם בבית הספר.
באותו אופן יכולים להתאים ארונות תאים כאלו למפעלים ומקומות עבודה אליהם מגיעים מדי יום אותם אנשים ולהם חפצים אישיים שאין בהם צורך בזמן העבודה. כמו בבית הספר, כל עובד יקבל מפתח או קוד לתא שלו, וכך מונע המעביד התעסקות מיותרת בחפצים האישיים שיכולים להסיח את הדעת מן העבודה.

לוקרים ממתכת יכולים להתאים גם למוסדות בהם הקהל עשוי להתחלף כמו חדרי כושר, בריכות, ספא וכדומה. אם לשימוש חד פעמי או ארוך טווח גם כאן ניתן לתת למשתמש מפתח או קוד אישי וכך לאפשר לו להתאמן או לבלות בראש שקט, בידיעה שחפציו האישיים נעולים ובטוחים.

לוקרים משמשים פעמים רבות גם לאחסון ציוד משרדי, תיוקים של מסמכים וכדומה. במשרדים ישנו שימוש רב בארונות מדפים פתוחים, אך גם הארונות או שידות המגירות הננעלים יכולים להתאים, וכך לאפשר גישה לציוד או למסמכים מסוימים רק לאנשי הצוות המורשים, להם יש את המפתח או את הקוד המתאים.
ומה עם בתים פרטיים? האם גם בהם יכולים להתאים ארונות מתכת? התשובה עשויה להפתיע רבים מכם והיא – בהחלט כן! ישנם עשרות דגמים של ארונות מתכת לשימוש ביתי – ארונות מעוצבים המשלבים חלונות זכוכית לאיחסון ותצוגה, ארונות מעוצבים בשילוב מראה לאחסון בגדים, שידות החתלה או שידות מגירות לחדר העבודה הביתי, כונניות טלוויזיה או ספרים ועוד ועוד.