מכירת זהב ישן – המדריך למוכרים

כמעט כל אחד מאתנו הינו הבעלים הגאה של "זהב ישן" כאשר הכוונה בביטוי זה הוא פשוט התייחסות לחפצים שונים מזהב שאין לנו עוד צורך בהם. מכירת זהב ישן מתבססת על העובדה כי מחירי הזהב רק הולכים ועולים עם השנים כך שבמידה ויש בידכם זהב, תוכלו לעשות ממנו לא מעט כסף.להלן מדריך מקוצר שיעזור לכם לקראת המכירה.

מכירת זהב ישן – מה ניתן למכור?

זהב אינו מתיישן וברוב המקרים הוא אינו מאבד מה- "חן" שלו גם לאחר שנים ארוכות. מדובר במתכת שתמיד הייתה ותמיד תהיה יוקרתית ונחשקת. מכירת זהב ישן מתבצעת לטובת עשיית מזומנים בדרך קלה ויעילה כאשר יש בידכם זהב שאינכם זקוקים לו עוד. ומה מוכרים? ובכן, ניתן למכור כל דבר אשר עשוי מזהב טהור או ברמת ניקיון זהב ברמות כאלו ואחרות כגון תכשיטים, סכו"ם (גם מצופה זהב), שעונים, מדליות ומדליונים, סיכות, מטבעות זהב, שיני זהב ועוד. כל אחד מאלו יהיה שווה הרבה יותר כסף מערך הזהב אשר אפיין אותו לפנים שנים רבות בעת רכישתו.

זהב ישן- כיצד מתבצעת המכירה?

מכירת זהב ישן הינה פעולה אשר צריכה לקחת בחשבון מספר אלמנטים בו זמנית : ·
ערך הזהב נטו – כאשר מדובר בפריט שאין בו חשיבות לשלמותו, ייקבע המחיר ע"פ ערך הזהב אשר מרכיב אותו. · ערך הפריט השלם – במידה ומדובר בפריט בעל חשיבות בשלמותו (אספנות, תכשיטים מיוחדים), ייקבע המחיר בשילוב של ערך הזהב והצעת מחיר סובייקטיבית מטעם הקונה. ניתן למכור זהב ישן ישירות לתכשיטנים או לעשות זאת בצורה היעילה ביותר תוך התקשרות עם קנייני זהב. כל עסקה של מכירת זהב ישן מולם מתבצעת בבית הלקוח כאשר לאחר שקילה של החפץ ועמידה על תכולת הזהב שבו, תינתן הצעת מחיר אובייקטיבית לחלוטין תוך הכפלת משקל הזהב הטהור שבתכשיט בשער הזהב העולמי של אותו היום. באופן זה אין טעם להתמקח או להתווכח שכן שער הזהב נקבע ע"י הבורסה בניו יורק והמשקל העשרוני הינו מדויק ולעולם אינו משקר. מחיר הזהב תמיד במגמת עלייה ולכן זהב שהתיישן יזכה את בעליו בסכום כספי מכובד.