מה זה הד האנטינג?

קיימות כיום מספר שיטות לגיוס עובדים. כל שיטה חותרת להועיל לחברות ולארגונים ולסייע בעדם לאתר את העובד הרצוי והמתאים בהתאם לדרישות התפקיד. אחת השיטות החדשניות והפופולאריות כיום היא הד האנטינג. מדובר על מודל חדש ושונה אשר מאפשר לגייס עובדים לתפקידים בכירים או תפקידים ייחודיים שקשה לאתר את העובד המתאים בשיטות המקובלות האחרות.

הייחודיות של הד האנטינג כשיטת גיוס זו היא בכך שהיא נועדה לגייס עובדים פסיביים. כלומר, כאלו שאינם מחפשים בשלב זה עבודה. היות שהם לא מחפשים עבודה קשה לחברה לאתר אותם ולהציע להם את ההצעה הנוכחית שעומדת על הפרק. כיוון שמדובר על עובדים בכירים או כאלו שיש להם יכולות מיוחדות הם שווים הרבה לחברה והיא אכן זקוקה להם. הד האנטר מכיר את השטח ויודע כיצד לאתר את העובדים המצטיינים הללו אשר יועילו לחברה וימלאו את התפקידים הנדרשים בהצלחה.

תהליך הגיוס בשיטת ההד האנטינג מורכב משלושה שלבים:

בחינת קהל המועמדים הפוטנציאלי והרכבת רשימה של אנשים שעשויים להתאים לתפקיד המסוים. המיפוי מתבצע לאחר תהליך ממושך של פגישות, שיחות, מחקר מקיף וגם ניתוח מידע ברשתות חברתיות ובגוגל. הרשימה הארוכה – Long List תקוצר לאחר מיקוד ודיוק המועמדים מול החברה המגייסת. הרשימה הקצרה – short list מכילה את המועמדים הרלוונטיים לחברה המגייסת. שלב זה מתבצע לאורך זמן תוך שההד האנטר חותר להכיר עוד ועוד אנשי מקצוע בתחומים בהם הוא מגייס עובדים, בוחן את היכולות ואת ההשכלה שלהם. ומנסה למצוא את המשרות ההולמות שיוכלו להתאים להם מכל הבחינות.
כאשר הרשימה הממוקדת מוכנה עוברים לשלב הבא בו ההד האנטר מראיין בצורה פרונטלית את המועמדים. כמובן שגם שלב זה נועד לסנן את העובדים ולאתר את זה שאכן עונה לתנאי התפקיד ויכול לאייש את המשרה המדוברת. ההיכרות האישית מול המועמד מאפשרת להד האנטר להחליט לאיזו משרה עשוי המועמד הספציפי להתאים ואיזו חברה תרצה שהוא יהיה חלק ממנה. לאורך שלבי ההשמה מלווה ההד האנטר את העובד ומסייע לו בהתנהלות מול החברה המגייסת.
סגירת משרה – לאחר השלמת התהליך וכאשר העובד והמעסיק הגיעו לעמק השווה מבחינת תנאי המשרה, תנאי השכר ויתר פרטי העסקה יגיע השלב הבא של סגירת המשרה. העובד והמעסיק יחתמו על חוזה בו יפורטו תנאי ההעסקה של העובד. כמו כן יוגדר התפקיד שלו והוא יקבל לידיו את הסמכויות. הד האנטר מוצלח עושה עבודת שטח יסודית ואכן מצליח לתווך בין עובדים איכותיים למשרות המתאימות להם.