כחומר ביד המעצב – רזי העיצוב התעשייתי

האם יוצא לכם לחשוב לעיתים, מי או מה מסתתר מאחורי עיצוב בקבוק הבושם שלכם , קופסת האיפור, הכסא המשרדי הנוח עליו אתם מתיישבים בכל בוקר, ואפילו, המכשיר החכם ממנו אתם קוראים את המאמר הזה? רובנו לא עוצרים במחשבה על כך ונהנים בכל יום ממוצרים ותוצרים מובנים מאליהם, לכאורה.
חשבו על כך, כאשר אנו בוחרים לרכוש מוצר המיועד לספק צורך מסוים, אחד הפרמטרים הראשוניים עליהם אנו שמים דגש הוא על מבנה המוצר ונוחות השימוש בו, ולעיתים, במידה ומדובר בגאדג'ט נוחות האחיזה והנשיאה שלו.
עיצוב תעשייתי, הוא אותו תחום המחשב את כל הפרמטרים הבסיסיים הללו לכאורה ומשלב אותם ביחד ליצירת חווית משתמש בין אם מדובר בסמארטפון ובין אם מדובר בכסא פשוט. אבל עד כמה הדברים הללו הם באמת פשוטים? ובכן, רק למראית עין.

מי אתה באמת, מעצב תעשייתי… ?

עיצוב תעשייתי הוא תחום הנלמד במכללות העיצוב השונות הכשרת המעצב התעשייתי מתבצעת בתהליך המשך 4 שנים הכוללות ידע בסיסי ותיאורטי , פרויקט פיילוט ופרויקט אשר בסופו של דבר יצא לפועל כאב טיפוס, אפשרות מכירת עיצובים כאלה מתבצעת יל ידי קבלת פרויקטים מחברות היי טק וחברות ייצור תעשייתי הצורכות את שירותי עיצוב המוצר. בבתי עסק רבים כמו חנויות ורשתות לעיצוב הבית יהיה מעצב תעשייתי פנימי העוסק בתחום העיצוב התעשייתי לפיתוח המוצר התאמתו ללקוחות היעד מבחינה מראה המוצר ונוחות השימוש.
דרישות הקבלה ללימודי העיצוב התעשייתי הינן מהקשות ביותר הן באקדמיה והן במסלולי התעודה השונים ודורשים מהמבקש הגשת תיק עבודת וביצוע תרגיל בית, בנוסף מתבקשים המועמדים לעבור בהצלחה בראיון קבלה ללימודים.

עיצוב הולך ומתגבש- איך הכול מתחיל?
כאשר ניגשים לעבודות עיצובים תעשייתיים, יש צורך לשאול כמה שאלות חשובות, לערוך סקר שוק, סקר מוצר והבנת הפתרונות עליהם עתיד לענות אותו מוצר, סטיב ג'ובס ז"ל חסיד הפשטות והטכנולוגיה בימנו, הוא דוגמא מצוינת לראיה המרחבית הדרושה ממעצב תעשייתי מצטיין. אחד השכלולים האחרונים והמתוחכמים ביותר בתחום הוא עיצובו של מכשיר הסמארטפון ועימו גם האיי פדים והטאבלטים השונים

כפתור וסמרטפון – עיצוב תעשייתי בלחיצת כפתור (אחד)

כאן בא העיצוב התעשייתי לידי ביטוי, עם הבנת רעיון הקלות שבתפעול, מושג הטאצ' שנמצא כעת בכל פינה פורייה במערב המתקדם הוא מושג חובה לכל מי שהקדמה זורמת בעורקיו. עיצוב תעשייתי זה דוגל בפתרון הכפתור הבודד.
"בלחיצת כפתור", זהו לא מושג של מה בכך, מושג זה קיבל משמעות חדשה בזכות גאוניותו של מעצב תעשייתי שהבין שניתן לקבל פתרון תקשורתי יעיל בלחיצה על כפתור אחד תרתי משמע וכהוכחה לכך העיפו מבט חטוף אל מכשיר הסמרטפון שברשותכם/האייפד או הטאבלט וסיפרו את כמות הכפתורים.

קל וחומר (?) תורת היצירתיות והתולדה –אז מה נדרש כדי להפוך למעצב תעשייתי? כמובן יצירתיות ואינטליגנציה, אופי "סטארט – אפיסטי" חד ויכולת הבנת הדקויות והראייה הרוחבית לפני כולם, היכולת הזאת, האחראית לתחושה שלנו של חוסר האונים, כאשר אנו שוכחים במקרה את הסמרטפון בבית…