הפלה מלאכותית

הפלה מלאכותית
הפלה מלאכותית היא למעשה הפסקת הריון שנעשית באמצעות התערבות רפואית.הסיבות שגורמות לבחורות לעשות הפלה הן רבות ומגוונות אולם אין זה המקום לשפוט את המעשה וסביר להניח שכל נערה או אישה שמחליטה לבצע הפלה, עשתה זאת לאחר ששקלה היטב את כל הסיכונים וההשלכות המוסריות ולבסוף ההחליטה שזהו הצעד הנכון ביותר עבורה.
כיצד מתבצעת ההפלה הלכה למעשה? התשובה הטובה ביותר לשאלה הזו היא, תלוי.
תלוי במספר גורמים שעליהם ננשה להשיב בכתבה הבאה:

השלב המקדים
לפני כל הפלה מלאכותית, ולא חשוב מאיזה סוג חייבות להתבצע כמה וכמה בדיקות על ידי רופא נשים, גניקולוג, מוסמך. הבדיקות הן אלו שיקבעו בסופו של דבר כיצד בדיוק תתבצעה ההפלה.
ראשית, הרופא בודק את גודלו של העובר ועל ידי כך משערך, בדיוק רב, יש לומר, את גילו של העובר. כמו כן, רופא הנשים בוחן גם את מיקומו של העובר ובאמצעות בדיקת אולטרא סאונד הוא פוסל את האפשרות הנדירה למדיי, שמדובר בהריון "חוץ רחמי" כלומר כזה שבו העובר נמצא מחוץ לרחם. במהלך הבדיקות, הגניקולוג בודק גם את כשירותה של האישה לעבור הפלה, שהיא בסופו של דבר הליך רפואי לכל דבר ועניין, ורק לאחר כל הבדיקות הדרושות הוא קובע כיצד תתבצע ההפלה. האפשרויות שעומדות בפני המועמדת להפלה ורופא הנשים שלה אין רבות.

במידה וההריון הלא רצוי זוהה בתחילת דרכו, עוד בטרם החלה הבטן לתפוח ותופעות ההריון נעשו לבלתי נסבלות, ניתן לבצעה הפלה תרופתית. הפלה תרופתית יכולה להתבצע אך ורק בשליש הראש והיא הדרך הפשוטה ביותר לבצע הפלה. על האשה ליטול גלולה מיוחדת שממתיתה את העובר וכעבור שעות ספורות הוא יוצא מהגוף, ההליך אינו כואב במיוחד ואין בו כמעט סיכונים.

מי שלא זיהתה את ההריון בזמן תאלץ לעבור הליך כירורגי מורכב מעט יותר שנקרא גרידה, מכשיר מיוחד מוחדר לרחם ומגרד את העובר אל מחוצה לו. תהליך זה טומן בחובו מספר סיכונים אולם לאור התפתחות הרפואה מדובר כיום בסיכון מחושב למדיי ואחוזי ההצלחה הם גבוהים ביותר.